Barcsi Deák Ferenc Sportiskolai Általános Iskola | Tervezett első osztályok a 2024-2025-ös tanévre

1. a - nyelvi osztály

  • Egész napos iskola: egész napos tevékenységek arányos elosztása, a szabadidő és tanórai foglalkozások logikus megszervezése, a tanulási szokások megalapozására. A gyerekekkel egész nap két tanító foglalkozik váltott műszakban, s igazán családias légkör alakul ki. Óvoda-iskola átmenet segítése.
  • Iskolánkban évtizedes hagyománya van a korai nyelvoktatásnak: emelt óraszámú idegen nyelv oktatás biztosítása, heti 2 óra angol/német 1. évfolyamtól kezdődően.
  • Mindennapos testnevelés biztosítása.

Horváth Ágnes Karolina

Barcson élek a családommal. Két gyermekem van: Bálint 22 éves, Bibiána 12 éves. A tanítói oklevelet a kaposvári Csokonai Vitéz Mihály Tanítóképző Főiskolán szereztem meg, 1999-ben. 2014-ben Sajátos nevelési igényű gyermekek integrációs pedagógusa szakvizsgát tettem. Biztos vagyok abban, hogy a jó színvonalú munkához olyan emberekre van szükség, akik közt jó a hangulat, viszonyuk őszinte, egymást segítő kapcsolaton alapszik. Hasonló értékek kialakítását tartom fontosnak az osztályközösségek létrehozása során is. Hitoktatóként is erre törekszem. Célom, hogy derűs, szeretetteljes légkör biztosításával oldjam szorongásaikat, a tudás öröméhez juttassam őket, hogy nyitott szívű és – gondolkodású, érdeklődő gyerekek kerüljenek ki a kezem alól.

Tanítói hitvallásom leírható egy költői üzenettel is, mindössze két mondatban:
„Ne tartsd fontosnak, hogy fontosnak tartsanak! Egyszerűen csak szeress, és fontos leszel!”

/Simon András/

Hucsek Éva

A tanítói diplomám Kaposváron szereztem 2007-ben. 17 éve kezdtem pedagógusi pályámat itt, egykori iskolámban. Azóta a vizuális- és környezetkultúra-tanár mesterszakot is elvégeztem. Sok tanfolyammal, különféle továbbképzésekkel a hátam mögött, arra törekszem, hogy a tudásom megfeleljen az aktuális kihívásoknak, elvárásoknak. Gyermekjóga oktatói tapasztalatomat is felhasználva, igyekszem olyan, a gyerekek számára optimális, szeretetteli légkört megteremteni, amelyben biztonságban érzik magukat, hisznek önmagukban, elfogadják egymást. Fontosnak tartom, hogy az együtt töltött idő örömteli és hasznos legyen mindannyiunk számára.

„Bármerre is mégy, reménnyel töltsd szívedet, Őrizd meg álmaidat, és sose feledd: a valódi felismerésekre az út során lelsz rá.”

/Kobi Yamada/

1. b - sportiskolai osztály

  • Egész napos iskola: egész napos tevékenységek arányos elosztása, a szabadidő és tanórai foglalkozások logikus megszervezése, a tanulási szokások megalapozására. A gyerekekkel egész nap két tanító foglalkozik váltott műszakban, s igazán családias légkör alakul ki. Óvoda-iskola átmenet segítése.
  • Sportiskolai osztály: mindennapos testnevelés, melyet a kezdetektől testnevelő tanár vezet. Úszásoktatás biztosítása első osztálytól 8 éven át folyamatosan. Új tantárgyak: sportágválasztás valamint önismeret és dráma. Szoros együttműködés a helyi sportegyesületekkel.
  • Korai nyelvoktatás: heti 1 óra angol vagy német a kezdetektől. 

Szabóné Boros Szilvia

32 éve tanítok itt, egykori iskolámban, ma már mesterpedagógusként. Fontosnak tartom a jó osztályközösség kialakítását, az összetartozás erősítését, hogy a gyerekek tudjanak együttműködni, felismerjék az emberi értékeket, elfogadják, segítsék és megbecsüljék egymást. Hiszem, hogy jól tanulni csak egy jó közösségben lehet.
Következetesség, türelem, kreativitás, nyitottság jellemez. Igyekszem változatos módszereket, digitális eszközöket alkalmazni, derűs, érzelmi biztonságot nyújtó légkört teremteni, hogy a gyerekek szívesen járjanak iskolába. Munkámban kiemelt szerepet kap az olvasóvá nevelés. Nagy öröm számomra, ha a gondjaimra bízott gyerekek szeretnek olvasni. Szeretettel, dicsérettel, pozitív megerősítéssel ösztönzöm őket arra, hogy önmagukhoz mérten, minél jobb teljesítményt érjenek el. Célom, hogy felfedezzük a bennük rejlő tehetséget és megalapozzuk az eredményes iskolás éveket.

Mottóm:
„A legtöbb, amit gyermekeinknek adhatunk: gyökerek és szárnyak.”

/Johann Wolfgang von Goethe/

Horváthné Ferenci Mária Valéria

A Kaposvári Egyetem Pedagógiai Karának tanítói szakán végeztem, testnevelés műveltségterületen. Közel 20 éve vagyok a pályán. Életemet, munkámat a gyermekek iránti szeretet motiválja. Az iskolakezdés hatalmas lépés minden kisgyermek számára, célom, hogy ezt a folyamatot megkönnyítsem. Fontos, hogy a gyerekek örömmel jöjjenek az iskolába, szívesen, jó kedvvel tanuljanak, élmény legyen számukra az itt eltöltött idő. Azon dolgozom, hogy ki-ki személyiségének megfelelően a maximális tudást és eszközrendszert kapja meg, hogy legyen egy biztos alapja minden tekintetben. Szívemhez közel álló terület a mozgásfejlesztés, testnevelés, testkultúra.
Célom, hogy a gyermekek váljanak kreatív, együttműködő, kötelességtudó egyéniségekké, szeressenek ide járni, legyen fontos számukra a közös élmény, legyenek nyitottak a világra.

Mottóm: 
„Mindenki láthatatlan drágakövet rejt magában, akármilyennel született, s ezt csiszolni, formálni kell. „

/Marlo Morgan/